Buna! am si eu o problema. va rog daca se poate sa ma ajutati. suma a doua nr este 273. care sant numerele daca unul din ele este de 6 ori mai mare decat celalalt? va multumesc!

2
prin metoda figurativa
a+6a=273, 7a=273,
a=39 si b=39x6=234
In total sunt 7 segmente 273:7=39 (este numarul mic) iar 39*6= 234
multumesc foarte frumos

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-05T18:37:41+02:00
I |------|
                                             }273
II |------|------|------|------|------|------|
273:7=39 (I-primul numar)
39 x 6=234 (II- al doilea numar)
2014-02-05T18:38:28+02:00
X+y=273
y=6x
x+6x=273
7x=273
x=273:7
x=39
y=39*6
y=234