Identifica predicatele nominale din textele de mai jos si analizati-le:
Vreau analiza completa!
a) Va imbatrani timpul. Prezentul va deveni trecut. Trecut va fi candva atichitate. Doar Eminescu va fi mereu tanar ca viitorul.
b) Pare mai mare(...) casuta lui saraca. Fata lui e rumena... .
c) Baciul ne indeamna sa ramanem in stana. Toate staruintele lui insa ramasera zadarnice.

2

Răspunsuri

2014-06-10T19:37:17+03:00
Va deveni=PN  ex prin verb predicativ
va fi=PN, ex prin verb predicativ
pare=PN ex prin verb predicativ
e=PN ex prin vb pred.
sa ramanem=PN ex prin vb pred
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-10T19:54:50+03:00
Va deveni trecut-PN, alc.din vb.cop va deveni, mod.ind, timp viitor 1,pers a3-a,nr.sg,forma afirmativa, conj a 4-a si n.p.trecut exp. prin subst.comun simplu, gen neutru, nr.sg, caz Ac,nearticulat
va fi antichitate-Pn, alc.din din vb.cop va fi, mod ind, timp viitor 1, pers a 3-a, nr.sg, f.afr, conj a 4-a si np antichitate antichitate, exp prin subst.comun simplu, gen fem, nr.sg, caz Ac, nearticulat
va fi tanar-Pn, alc.din vb.cop va fi, mod.ind, timp viitor 1,pers a 3-a , nr.sg, forma afr, conj a 4-a si np tanar, exp prin adj variabil cu 2f.flex si 4 term, gen masc, nr sg,caz Ac,grad pozitiv
pare mai mare-Pn,alc.din vb cop pare, mod ind, timp prezent,nr sg, pers a3-a,f.afr,conj a2-a,si np mai mare, exp prin adj variabil cu 2 f.flex si 2  term, gen fem,nr sg , caz Ac, grad comparativ de superioritate
e rumena-Pn alc din vb cop. e, mod ind, timp prezent, pers a3a, nr sg, f.afr, conj.a 4-a si np rumena, exp prin adj variabil cu 2 f.flex si 4 term, gen fem ,nr sg, caz Ac,grad pozitiv
ramasesera zadarnice-Pn ,alc.din vb cop.ramasesera, mod ind, timp m.m.c.perfect,pers a 3-a , nr pl,f.afr,conj a 3-a, si np zadarnice ,exp prin adj variabil cu 2 f.flex si 4 term,gen fem, nr pl, caz Ac,grad pozitiv