1).Completati spatiile punctate cu articolele posesive adecvate si analizati atributele substantivale genitivale insotite de aceste articole:
Textul este:
De dupa departarile umbroase..........pamantului se deschide,ca un colosal semicerc de aur inflacarat,geana aprinsa.........soarelui si,cat ai clipi,trunchiurile neclintite si netede .....brazilor se poleira de o lumina curata si rece.
VA ROG AJUTATI-ME!;))

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-10T07:57:23+03:00
De dupa departarile umbroase....ale......pamantului se deschide,ca un colosal semicerc de aur inflacarat,geana aprinsa...a......soarelui si,cat ai clipi,trunchiurile neclintite si netede ..ale...brazilor se poleira de o lumina curata si rece.
     ale pamantului-atribut substantival genitival,exprimat prin substantiv comun simplu    "pamantului",gen neutru,nr singular,caz genitiv,articulat cu articolul posesiv "lui",precedat de prepozitia"ale",
      a soarelui-atribut substantival genitival exprimat prin substantiv comun simplu gen neutru,defectiv de plural,caz genitiv,precedat de articolul posesiv "a"
     ale brazilor-atribut substantival genitival exprimat prin substantiv comun simplu,nr plural,gen masculin,caz genitiv,precedat de articolul posesiv "ale"
   
45 4 45
2014-06-10T07:58:26+03:00
Ale pamantului- atribut substantival genitival/ substantiv comun , simplu singular, gen neutru, caz Genitiv
a soarelui- atribut substantival genitival/ substantiv comun, simplu singular , gen masculin, caz Genitiv
ale brazilor- atribut substantival genitival/ substantiv comun simplu, plural, gen masculin, caz Genitiv
11 3 11