Răspunsuri

2014-06-09T19:08:47+03:00
          Fata de celelate tari africane, Africa de Sud este cea mai dezvoltata din punct de vedere economic. Acest lucru se datoreaza faptului ca mult timp a fost colonie olandeza sau engleza. 
          Aceste tari au investit foarte mult in zona, fiind o tara bogata in resurse - diamante, aur, cupru etc Dupa decolonizare o parte a populatiei a ramas aici, nu au vrut sa-si paraseasca investitiile si munca de o viata.
          Mineritul este ramura cea mai importanta a acestei tari si cei mai mult din aceasta meserie isi castiga existenta. Africa de Sud ocupa primul loc in lume ca productie de aur. Urmatorul mineral important este cuprul.
1 4 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-09T19:22:41+03:00
Africa de sud este o tara foarte dezvoltata din punct de vedere economic. Zacamintele de diamente, minereu de uraniu si alte resurse fac sa aibe o cota destul de elevata in randul tarilor bogate in minereuri. Sudul tarii este foarte dezvoltat  economic  datorita accesului la Oceanul Atlantic si Pacific. In perioada de aparthaid cand populatia de culoare era desconsiderata si cazata in mari zone ingradite in centrul si nordul tarii, economia era strict orientata catre satisfacerea nevoilor economice ale populatiei de culoare alba. Dupa venirea la putere al lui Nelson Mandela, membrii de alta culoare a acestei tari au putut sa acceada si la alte bunuri si servicii care inainte erau interzise pentru ei. Acest lucru a permis ca cererea de bunuri si servicii interne si internationale sa creasca destul de mult. In planul schimburilor comerciale externe, India, si mai ales China incepe sa inlocuiasca comertul traditional al Africii de Sud cu Europa (Anglia in mod special) si SUA. 
Un rol destul de insemnat in economia tarii, il reprezinta turismul atat cel costier (sezonier:plaje, soare, barci cu vele etc.), stiintific cat si cel de safari (treptat s a redus/interzis vanatoarea animale salbatice).