Răspunsuri

2014-06-09T13:18:51+03:00
27.6:3=9.2 ( un stilou) 12-9.2=2.8:2=1.4(un caiet) 9.2*2=18.(2 stilouri ) 1.4*3=4.2(3 caiete)
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-09T13:29:17+03:00
Notam 
s- stilou
c- caiete

1 s .......2 c....... 12 lei   rezulta ca 1 s  = 12 lei - 2c (o vom folosi mai tarziu)
3 s ..................27.6 lei + 1 c  rezulta ca
3s ......- 1c..........27,6 lei

adunam prima relatie cu a treia
1 s.......2c..........12 lei
3s ......- 1c ........27,6 lei
_____________________
4 s ......1 c .........39,6 lei   inlocuim stilourile cu formula ingrosata de sus

4x (12 - 2c ) + 1 c =39,6 lei

desfacem paranteza
48 lei - 8c +1 c =39,6 lei
48 lei -7 c = 39,4 lei
48 lei - 39,4 lei = 7c 
8,4 lei = 7 c
c= 8,4/7
c= 1,2 lei (caiet)

stim ca 1 s+2 c =12 lei inlocuim caietele cu valoarea aflata

1s + 2x1,2lei  = 12 lei
1s  + 2,4 lei =12 lei
1s = 12 lei-2,4 lei
1s = 9,6 lei ( stilou)

2 s + 3 c = ?
2 x 9,6 lei + 3 x 1,2 lei = 19,2 lei + 3, 6 lei = 22,8 lei