Indentificati complementele directe si complementele indirecte din enunturile urmatoare.Aratati prin ce parte de vorbire se exprima.

- Pe doi i-am cunoscut anul trecut.

-Pe al treilea nu-l stiu.

-Am vorbit despre primul cu prietenii meii

VA ROG MULTT IMI TREBUIE RASPUNS PANA MAINE .....VA ROGGGGG .

2

Răspunsuri

2014-06-09T11:43:31+03:00
Pe doi = Complement indirect,exprimat prin numeral cardinal
Pe al treilea=Complement indirect,exprimat prin numeral
Despre primul=Complement indirect,exprimat prin numeral
Cu prietenii=Complement direct,exprimat prin substantiv comun
i- (i-am cunoscut ) = Complement direct exprimat prin pronume personal .
l- ( nu-l ştiu )  = Complememt direct exprimat prin pronume personal . 


Mersiiii mult!
Pe doi este numeral cardinal
Da.Iar pe al treilea si depsre primul ordinal.
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-09T11:44:51+03:00
Pe doi = Complement direct exprimat prin numeral cardinal . 
i- (i-am cunoscut ) = Complement direct exprimat prin pronume personal .
pe al treilea = Complement direct exprimat prin numeral ordinal 
l- ( nu-l ştiu )  = Complememt direct exprimat prin pronume personal . 
despre primul = Complement indirect exprimat prin numeral ordinal 
cu prietenii = Complement indirect exprimat prin substantiv comun .