Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-04T22:43:51+02:00
4/3*x+1=x+5,3 /-1
4/3*x=x+4,3 /-x
4/3x-3/3x=4,3
1/3x=4,3 / :1/3
x=12,9
Sper ca te-am ajutat :)
nu inteleg 1/3x=4,3 / :1/3
adica 1 treime (1/3) din x este egala cu 4,3 deci imparti cu o treime (1/3) ca sa afli x
si cum ajung la 12,9 ?
dupa ce imparti cu 1/3 (o treime) reiese ca x =4,3 : 1/3 iar apoi scrii pe 4,3 asa 43/10 si vine 43/10 :1/3 deci x=(43 * 3 ):10 = 129:10 =12,9
multumesc
2014-02-04T22:47:40+02:00
Transformi mai intai fractia zecimala in fractie ordinala: 5,3= \frac{53}{10} , apoi aduci la acelasi numitor. Numitorul comun este 30, si vei avea:  \frac{40}{30} x+ \frac{30}{30} = \frac{30x}{30} + \frac{159}{30} .
Numitorii se reduc, deci o sa ai: 40x+30=30x+159
Desparti necunoscuta, necunoscuta fiind x, si vei avea: 40x-30x=159-30 <=>10x=129 /:10 <=> x=12,9
Sper ca ai inteles!