3. Menționează ce parte de vorbire este fiecare dintre cuvintele subliniate din secvența:

În apă, racul înoată îndoind abdomenul și lovind apa cu înotătoarea codală.

4. Precizează funcția sintactică a cuvintelor subliniate din secvența:

Specia este sensibilă la calitatea apei, prezența lui în habitat indicând o apă sănătoasă.

5. Precizează felul propozițiilor din fraza: Toamna, în octombrie, femela depune aproximativ 200 de ouă care se prind de piciorușele abdomenului.

6. Construiește o frază alcătuită din două propoziții, în care să existe o propoziție subordonată subiectivă, introdusă prin conjuncția .

2
Verb ,prepozitie ,prepozitie ,adj. Np,apg, cd, atributsubst. Propozitii compuse se

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-08T20:37:52+03:00
3)  îndoind = verb nepredicativ ( la mod gerunziu ) 
şi = conjuncie coordonatoare 
cu = prepoziţie 
codală = adjectiv propriu-zis . 
 4)   sensibilă = Nume Predicativ 
lui = Atribut pronominal 
o apă = Complement direct 
sănătoasă = Atribut adjectival . 
5) p1 = REGENTĂ ( Principală - Toamna, în octombrie, femela depune aproximativ 200 de ouă ) 
p2 = ATRIBUTIVĂ  ( care se prind de piciorușele abdomenului. ) 
⇒ o principală şi o atributivă . 
6)  Desigur  că îmi place . 


2 5 2
2014-06-08T20:59:57+03:00
Indoind=verb la mod gerunziu
si=conjunctie coordonatoare copulativa
cu=prepozitie simpla
codala=adjectiv propriu zis 
sensibila=nume predicativ
lui=atribut substantival genitival
o apa=complement direct
sanatoasa=atribut adjectival
toamana,in octombrie,femela depune aproximativ 200 de oua=prop principala regenta
care se prind de piciorusele abdomenului=prop subordonata atributiva
Sigur ca voi veni.=subiectiva
2 3 2