Salut,as vrea sa stiu cum se face semnificatia mesajului unui text epic,deoarece am vazut ca ministerul a adaugat o varianta,asemanatoare cu ce ar putea da la evaluarea nationala,asta-i textul :"În seara aceea de Ajun eram nespus de agitat. Cu îngrijorare fără de seamăn mă
repezeam, după scurte popasuri, dintr-un col al curii într-altul, scrutând cerul cu încordate priviri.
Mai ales în miazănoapte îmi pusesem toată nădejdea; de acolo avea să vină mult asteptatul nor de
zăpadă. Mi-l închipuiam enorm si alburiu, cu chip de om; un Mos Crăciun plutind greoi sub povara
darurilor pe căile văzduhului.
Era cu neputină pe-o vreme ca asta să nu se ivească, scuturându-si barba de omăt, un cer
atât de plumburiu si potolit, e drept, dar atât de gheos!
Numai fata din casă mă tot necăjea:
— Domnule, poftim înăuntru, ai să răcesti * [...]
Prudena mă sfătui că e timpul să intru; atunci surprinsei în dreptul unuia din geamurile
care tocmai se aprinsese primul fulg. Îl văzusem; nu mai putea fi nicio înselare! Venise din
împărăia neagră de deasupra, minusculul flutur degerat se repezise în lumina geamului, spre a
cădea orbit în întunericul de dedesubt. [*]
Când iesii într-un târziu afară, fulgi albi se vânzoleau buluc în pătratele luminoase ale
ferestrelor, roi de fluturi si fluturasi în vârtej fără odihnă [...]. Dar lămpile erau departe, în dosul
geamurilor aburite, si micile insecte de gheaă piereau cerneri-cerneri în noaptea vicleană în care
se ascunsese frigul.
Nu-mi venea să cred ochilor, si multă vreme i-am privit neîncrezător; dar când pe negrul de
pretutindeni au început să răsară si să se lărgească ostroave de albeaă, n-am mai avut nicio
îndoială. [*]
Atunci n-am mai putut rezista bucuriei mele. Si cu căciulia si cu umerii îmbrăcai în solzisori
de ie, ca într-o armură de argint, am năvălit înăuntru:
— Mamă! ... mamă, n-auzi * mamă?
— Ce poftesti?
— Ninge, mamă *
— *
— Ninge, mamă, n-auzi?
— Să faci bunătatea si să nu mai iesi afară si să te culci numaidecât."
(Gib. I. Mihăescu, Ierni jilave)
Iar cerinta este urmatoarea :Redactează o compunere de 150-250 de cuvinte în care să-i exprimi opinia despre semnificațiile mesajului din textul dat. Va rog ajutati-ma,nu doar pe mine,ci si pe toti cei care nu stiu acest lucru

2
Cel mai BUN raspuns,si ma amplu,ii voi da alte 10 puncte pe o intrebare oarecare,orice raspuns ar da,deci va rog ajutati-ma

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-08T13:36:28+03:00
Iti dau schema cum sa faci (adica scheletul dupa care poti sa faci orice mesaj al textlui)

din punctul meu de vedere, textul '....' de ..... prezinta in chip plastic un portet/un anotimp/o meditatie despre timp/o creatie/copilaria......despre universul micilor vietuitoare.un argument in sprijinul afirmatiei mele il reprezinta numarul mare de cuvinte din campul lexical al....cum ar fi....

in primul rand,sentimentele transmise sunt de incantare/tristete/ admiratie/indoiala fata de.... impresia aceasta se sustine la o lecturare mai atenta a textului datorita prezentei unor cuvinte precum....sau a unor verbe verbe la trecut/viitor care sugereaza..... naratorul a ales ca mod de expunere pentru exprimarea acestor sentimente descrierea/monologul interior ceea ce se reflecta in folosirea unui numar mare de substantive si adjective/ substantive in vocativ/verbe si pronume de persoana a2a/propozitii exclamative sau interogative cum ar fi....

in al doilea rand,un rol important in sesizarea semnificatiei acestui text literar il au figurile de stil si imaginile artistice.am in vedere aici personificare/epitetul...care sugereaza...de asemenea,imaginile artistice precum imaginea auditiva/vizuala/dinamica...contribuie la crearea unei atmosfere calme/melancolice/optimiste/feerice...

in concluzie,putem afirma ca textul citat reuseste sa ne emotioneze prin sentimentele de .... pe care le degaja, provocandu-ne o stare de..../o noua perspectiva asupra naturii/timpului si a imaginatiei artistice
15 4 15
2014-06-08T14:20:52+03:00

                 TITLUL TEXTULUI ESTE IN STRANSA LEGATURA CU MESAJUL ACESTUIA ANTICIPAND CEEA CE AUTORUL VREA SA NE TRANSMITA PRIN RANDURILE SALE.

                 TITLUL ESTE FORMAT DIN '...........................''AFLAT LA CAZUL''...................''

                 IN PRIMUL RAND NE PUTEM DA SEAMA CA MESAJUL ESTE CEEA CE TRANSMITE AUTORUL PRIN INTERMEDIUL CREATIEI SALE.

                 EXPRESIVITATEA ESTE DATA DE PREZENTA LIMBAJULI ARTISTIC PRIN PREZENTA IMAGINILOR DE ARTISTICE SI A FIGURILOR DE STIL.

                  IN AL DOILEA RAND AUTORUL ISI EXPRIMA SENTIMENTE DE BUCURIE,NOSTALGIE SI ADMIRATIE.

                  ASADAR EU CONSIDER CA MESAJUL TEXTULUI ESTE FOARTE SUGESTIV REZUMANDU-SE LA ACTIUNEA PETRECUTA PE PARCURS.

8 4 8