Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-08T12:30:15+03:00
Fie x suma
Daca a cheltuit 1/3 *x + 15 lei si i-a mai ramas 25% din x⇒ 1/3*x+15=75/100*x⇒
x/3+15=3x/4⇒ Aducem la acelasi numitor(12)⇒4x + 15×12=9x⇒5x=15×12⇒x=36
2 5 2
2014-06-08T12:32:11+03:00
X-suma initiala

1/3 din x= 1/3 * x= x/3 -in 1 zi

x-x/3= (3x-x)/3= 2x/3-restul

2x/3-15= (2x-45)/3-in a2a zi

25% din x= 25/100* x= 1/4 * x= x/4

2x/3- (2x-45)/3= x/4  aducem la acelasi numitor

8x-8x+180=3x
180=3x
x=60
3 4 3