După hidrogenare, în prezenţă de Ni, a unui amestec gazos, A, format dintr-un alcan, o
alchenă şi o alchină, rezultă un amestec echimolecular, B, a cărui densitate creşte cu 4,225% (densităţile s-au determinat în aceleaşi condiţii de p şi T).
Dacă amestecul A s-ar hidrogena
în prezenţa unui catalizator
de Pd care conţine săruri de Pb
2+, s-ar obţine un amestec C care este format
din două hidrocarburi.


Cunoscând că amestecul C are densitatea, ρ=1,4634 g/L,
la t=87
0 C şi p=1,2
atm, determină:


a)
cele trei hidrocarburi din amestecul A,
cunoscînd că acest amestec nu poate
reacţiona cu Na metalic;



b) compoziţia procentuală masică
a amestecului A;


c) compoziţia procentuală volumetrică a amestecului B;


d) ecuaţiile transformării alchenei în alchină.

2

Răspunsuri

2014-02-04T20:07:09+02:00
Cel mai inteligent răspuns!
  • Utilizator Brainly
2014-02-04T21:31:38+02:00
Cred ca temp este 87 grade C;Se aplică ecuatia de stare a gazelor pentru a afla masa molara medie a amestecului M=d.RT/p=36 g/mol;
fiind o hidrogenare cu Pd otrăvit cu saruri de plumb se trece dintr-o alchină in alchena astfel vom avea in amestecul C un alcan cu n atomi de carbon si o alchenă cu y atomi de carbon
se scrie expresia masei molare medii a amestecului bazată pe fractiile molare (pentru fiecare dintre hidrocaburi fiind 1/2 datorită echimolarității )
M=(14n+2)/2+14y/2=36 din rezolvarea ecuatiei obtinem n+y=5
cum alchina initială nu poate reactiona cu Na nu trebuie sa aibă legatură triplă terminală deci y=4 si deci n=1 rezultatul alcanul CH4 -METAN; alchena C4H8 2-butena; alchina C4H6 2-butina
cred c acestea sunt cele trei hidrocarburi
restul sunt calcule pe care le poti face in mod normal usor
1 5 1