Pretul unei carti creste succesiv de doua ori: in luna septembrie a crescut cu 20% iar in luna noiembrie a crescut iarasi cu 20% din noul pret. Pretul de dupa majorarea din noiembrie este egal cu 72 de lei. Cat a costat cartea in luna august?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-07T23:09:16+03:00
X-pretul initial

20% din x= 20/100 * x= 1/5 * x= x/5-prima marire

x+x/5= (5x+x)/5=6x/5 -noul pret

20% din 6x/5= 20/100 * 6x/5= 1/5 * 6x/5= 6x/25-a2a marire

6x/5 + 6x/25= (30x+6x)/25= 36x/25-al 2 -lea nou pret

36x/25=72
x=25*72/36
x=25*2
x=50lei
2014-06-08T01:35:05+03:00
Dupa prima majorare pretul este 120% din P=P1
dupa a doua majorare pretul este 120% din P1=72 lei⇒ 120/100*P1=72⇒ P1=100*72/120=60
60=120/100*P⇒ P=60*100/120=50 lei