Salutare!

3. Scrie ce este ca parte de vorbire fiecare dintre cuvintele subliniate din enunțul:

Cea mai răspândită specie sălbatică de trandafir este măceșul.

4. Precizează funcția sintactică a cuvintelor subliniate:

Trandafirul, cunoscut din cele mai vechi timpuri, este astăzi aproape nelipsit din grădinile noastre.

5. Notează răspunsul corect pentru cerința:
Fraza: Grădinarii care îndrăgesc această plantă își pot amenaja un rosarium, care să cuprindă mai multe soiuri, diferite prin forma și culoarea florilor este alcătuită din:
a. o propoziție principală și o atributivă
b. o propoziție principală și doua atributive
c. două propoziții principale și o atributivă

6. Alcătuiește o frază în care să existe o propoziție subordonată subiectivă, având ca termen regent un adverb predicativ.

2
3 / salbatica - adjectiv de - prepozitie este-verb copulativ mecesul -subastantiv

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-07T18:58:13+03:00
1)salbatica=adjectiv provenit din verb la participiu
de=prepozitie simpla
este=verb copulativ
macesul=substantiv comun simplu

2)din cele mai vechi =atribut adjectival
astazi=complement circumstantial de timp
nelipsit=nume predicativ
noastre=atribut pronominal genitival

3)gradinarii /1-PP care indragesc aceasta planta/2-AT isi pot amenaja un rosarium/1-PP

care sa cuprinda mai multe soiuri diferite,prin forma si culoarea florilor/3-AT

PP-propozitie principala
AT-subordonata atributiva

raspuns varianta b

4) desigur/1-PP ca voi veni cu tine la munte/2-SB

6 4 6
2014-06-07T18:58:35+03:00
 sălbatică = adjectiv propriu-zis 
de = prepoziţie simplă 
 3.)este = verb copulativ 
măceşul = substantiv comun . 

4.)cele mai vechi = Atribut adjectival 
astăzi = Complement circumstanţial de timp 
nelipsit = Nume predicativ 
noastre = Atribut adjectival ( pronominal ) 
5.)
FRAZA : 
Grădinarii care îndrăgesc această plantă își pot amenaja un rosarium, care să cuprindă mai multe soiuri, diferite prin forma și culoarea florilor este alcătuită din: b)  două atributive şi o principală 

6.)   Fireşte că vin la tine . 




4 4 4