Un muncitor si-a propus sa lucreze cate 7 piese pe zi pentru a termina o lucrare la timp. Lucrand mai incet, a facut cate 5 etaje pe zi si a terminat lucrarea cu doua zile mai tarziu. Stiind ca in cele doua zile a lucrat 8 piese, afla cate piese a lucrat in total.

2
asa este scris in culegere
5 etaje cred ca este 5 piese
Oricum, ar trebui si nr de zile ca sa pot afla nr de piese. Sau poate nu ma prind eu:))
dar nu scrie
ajutati-ma

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-04T20:11:19+02:00
Lucrand cate 7 piese, va termina lucrarea intr-un anumit numar de zile, iar daca va lucra cate 5, ii vor mai trebui in plus 2 zile in care lucreaza 8 piese.
In acest caz, putem spune ca el in aceste zile lucreaza cu 2 piese mai putin, deoarece daca ar fi lucra tot cate 5 pe zi, in 2 zile ar fi fost 10 piese. Si 10-8 piese = 2 piese.. Iar 8 piese : 2 = 4 zile lucratoare
Rezulta ca muncitorul a lucrat 28 de piese (7 * 4 = 28)
Nu stiu cat de bine e, nu prea am inteles foarte bine problema. :)
2 5 2
2014-02-04T20:18:18+02:00