Epitet este atunci cand pui un subst- adj exemplu : vara calda sau copil ascultator si personificare este cand atribui unor elemente insusiri umanee ,,sper sa te ajute

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-07T07:38:29+03:00
Epitet – este cuvantul adaugat unui substantiv, verb pentru al clasifica estetic. Exprima o insusire a obiectului pe care il pune intr-o lumina noua impresionand cititorul.
Personificarea – este atribuirea de calitati omenesti unor lucruri, fiinte, fenomene.

Se realizeaza mai ales cu ajutorul verbelor, adjectivelor

„Spicele jucau in vant. „

Ilustreaza comunicarea om-natura, un motiv de baza inliteratura romana.

Este valorificata de creatorul popular cu multa maiestrie cat si marii scriitori culti.

1 5 1
2014-06-07T07:42:23+03:00
   Epitetul este un cuvânt descriptiv sau frază cu funcție expresivă, care determină un substantiv sau un verb. El exprimă o însușire deosebită a unui obiect, prezentându-l într-o lumină nouă, aparte. EX: "(copacul) frumos" frumos este epitet.
  Personificarea este o figura de stil prin care se atribuie lucrurilor, animalelor sau fenomenelor din natură însușiri omenești (ex.: norii plâng; pisica vorbeste lin; soarele râde; stelele clipesc; păsărelele șoptesc; vântul aleargă; sălciile triste). AMANDOUA SUNT FIGURI DE STIL