Ma poate ajuta si pe mine cineva , va rog? Am untriunghi dreptunghic cu ipotenuza de 50 si catetele 40 si 30 . Am unghiul de 90 , cum pot sa aflu celelalte 2?

2
Mersi frumos , din nou :)
Dar pentru asin , nu este o formule cum e pentru sin?
O formula
Nu
Multumesc frumos

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-06T21:37:16+03:00
Calculezi sin si cos pentru unul dintre unghiuri. Este drept ca nu se obtin valori cunoscute, dar asta nu deranjeaza. Daca se cunoaște sin sau cos pentru un unghi, unghiul; se considera cunoscut.

sinx=\dfrac{cateta\ opusa}{ipotenuza};\ \ cosx=\dfrac{cateta \ alaturata}{ipotenuza}


1 5 1
2014-06-06T21:38:06+03:00
ΔABC, mas<A=90

sin<B=AC/BC=40/50= 4/5= 0,8 

sin<C=AB/BC=30/50= 3/5= 0,6