Mama trebuie sa imparta bomboane dintr-o punga copiilor ei. Daca fiecare copil primeste cate 6 bomboane mai raman in punga 2 bomboane, iar daca fiecare copil primeste cate 7 atunci ar mai trebui o bomboana.

a) Cati copii are mama ?

b) Cate bomboane sunt in punga ?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-06T21:02:40+03:00
X-nr de copii

6(x+2)-nr de bomboane

7(x-1)-nr de bomboane

6x+12=7x-7
6x-7x=-7-12
-x= -19
x=19

6(19+2)= 6*21= 126
1 5 1
2014-06-06T21:23:42+03:00
Fie b-nr de bomboane si c-nr de copii
Daca fiecare copil primeste 6 bomboane raman 2 in punga ⇒ b=6c+2
Daca fiecare copil primeste 7 bomboane mai trebuie o bomboana ⇒ b=7c-1
egalam si obtinem 6c+2=7c-1⇒ 7c-6c=2+1⇒ c=3 ⇒ b=6*3+2=20 bomboane
verificare 20=3*7-1