Personificarea este figura de stil, care consta in atribuirea calitatilor omenesti necuvantaoarelor
igură de stil dominantă, îndeosebi, în poezie:

„Codrule, c
Personificarea este o figură de stil prin care li se atribuie lucrurilor, animalelor sau fenomenelor din natură însușiri omenești (ex.: norii plâng; pisica vorbeste lin; soarele râde; stelele clipesc; păsărelele șoptesc; vântul aleargă; sălciile triste).

Personificarea este folosită, în special, în creația folclorică, în fabule și în poezia lirică:

„Primăvara, mama noastră,
Sufla brumă de pe coastă.”
Personificarea e o figura de stil prin care naratorul da insusiri necuvantatoarelor.

Răspunsuri

2014-06-06T16:09:58+03:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
Figura de stil prin care obiecte neinfufletite capata viata si realizeaza diverse lucruri

8 3 8
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-06T16:14:23+03:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
Personificarea este o figura de stil prin care autorul atribuie insusiri omenesti unui obiect, animal (etc.), realizand un transfer al propriilor stari asupra elementelor descrise.

Atentie! Nu confunda personificarea (ex: Broastele vorbeau.) cu epitetul personificator (broaste vorbitoare).

11 4 11