VA ROG CARE STITI SA REZOLVATI ACEASTA PROBLEMA DE LA INFO CLASA 9!!!
SE CONSIDERA ALGORITMUL ALATURAT,DESCRIS IN PSEUDOCOD:
citeste x {numar natural}
y <-- 0
cat timp x>y executa
y<-- y*10+9-x%10;
scrie y

S-a notat cu x%y restul impartirii numarului natural x la numarul natural nenul y.
a).Scrieti numarul care se afiseaza daca se citeste valoarea 274.
b).Scrieti un numar natural de 3 cifre care poate fi citit pentru variabila x,astfel incat,la finalul executarii algoritmului sa afiseze valoarea 1111.
c).Scrieti in pseudocod un algoritm echivalent cu cel dat in care structura cat timp...executa sa fie inlocuita de o structura repetitiva cu test final.
d).Scrieti programul Pascal corespunzator algoritmului dat.
VA ROG URGENT!!

2

Răspunsuri

2014-06-06T15:51:27+03:00
La a) rezultatul este 555
la c)
 citeste  x
y<--0
repeta 
y<--y*10+9-x%10
pana cand x<=y
scrie y
la b) x=888
la d) stiu sa scriu doar in c++ ,nu si in pascal,sunt in clasa 5
la a) nu e cumva y=555 pentru ca x%10 tot timpu e 4 si 9-4=5
L a) am rezolvat in tabel
si la d?
La b) m-am gandit ca y*10 are ultima cifra 0 ,0+9=9 ,iar ca rezultatul sa fie 1111,ultima cifra a lui x trebuie sa fie 8,fiindca 9-8=1
La d) cum am spus nu stiu sa scriu in pascal
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-06T15:55:43+03:00
X=274
y=0
274>0 Adevarat
y=0+9-4
y=5

274>0 Adevarat
y=50+5
y=55

274>55 Adevarat
y=550+5
y=555

274>555 FALS => y=555
Asta la ce subpunct este?
la a)
si la d nu stii?
nu din pacate nu fac PASCAL..
Aha