Salutare!

3. Mentioneaza valoarea morfologica a cuvintelor subliniate in enuntul:

Nu vom cauta viata care ar fi trebuit sa existe acolo.

4. Precizeaza functia sintactica a cuvintelor subliniate din propozitia: ...daca pe Marte a existat viata, atunci ea ar fi trebuit sa lase urme in rocile martiene.

5. Precizeaza felul propozitie subordinate din fraza: va trebui sa ne asumam dificila sarcina de a cauta urmele vietii martiene.

6. Construieste un enunt in care sa existe o propozitie subordonata circumstantiala de scop.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-05T21:30:10+03:00
  3 )  nu = adverb de negaţie 
care = pronume relativ 
 să = conjuncţie
ar = verb auxiliar 
acolo = adveb de loc 
 
 4)  pe Marte = Complement Circumstanţial de loc 
viaţă = Subiect 
să lase = Predicat Verbal 
marţiene = Atribut adjectival 
 5) Propoziţia subordonată este `    sa ne asumam dificila sarcina de a cauta urmele vietii martiene. ` = SUBIECTIVĂ 
6)
     Te-am sunat ca să te informez în privinţa concursului . 





sa ce este?
Conjuncţie
ce fel de conjunctie?
conjuncţie subordonatoare
2014-06-05T21:32:59+03:00
La valoarea morfologica...
care=pronume relativ; sa=conjunctie;acolo=adverb de loc..celelalte nu sunt sigura ce sunt.
4.pe Marte=CCL;viata=S;sa lase=S(nu sunt sigura);martiene=atr. adj.
5.[sa ne asumam.....martiene]=SB
6.Invat ca sa stiu.
Sper ca te-am ajutat si scuze daca nu ti-am raspuns la toate intrebarile..sper ca sunt bine :)