1. Analizeaza sintactic si morfologic cuvantul ma din structura ma doare gatul.
2. Scrie cate o propozitie in care cuvintele prieten, cal si ograda sa aiba functia de complement indirect.
3. Precizeaza felul complementelor exprimate prin substantiv comun din secventa urmatoare: sa-mi inchipuie un cal potrivit pungii mele si tintei ce urmaream.

2

Răspunsuri

2017-01-07T21:48:34+02:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
1)Mă-pronume personal,caz acuzativ,f.s de complement direct,nr sg,pers I.
2)I-am dat prietenului meu un cadou.
I-am oferit mâncare calului.
Noi am vorbim despre ograda noastră și despre cum o putem face să arate mai bine

3)un cal-complement direct
pungii-complement indirect
țintei-complement indirect
1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
2017-01-07T22:43:11+02:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
Ex 1:
Analizeaza sintactic si morfologic cuvantul ma din structura ma doare gatul.

ma=
pronume personal,persoana I,  numar singular,caz acuzativ, f.s de complement direct,

====================================================
Ex 2:
Scrie cate o propozitie in care cuvintele prieten, cal si ograda sa aiba functia de complement indirect.

Prieten:
I-am scris prietenei mele o urare de la multi ani de Sfantul Ion.

Cal:
I-am dat apa calului meu, pt ca era insetat.

Ograda:
I-am oferit ograzii noastre un aspect cat mai placut, facand curat.

===================================================

Ex 3:
Precizeaza felul complementelor exprimate prin substantiv comun din secventa urmatoare:  sa-mi inchipuie un cal potrivit pungii mele si tintei ce urmaream.

un cal- complementului este direct(ce sa-mi inchipuie? .... un cal.)
pungii-complementului este indirect.(potrivit cui? potrivit pungii.)
țintei- complementului este indirect (cui? tintei ce urmaream...)
1 5 1