Răspunsuri

2014-02-04T15:36:21+02:00
Notezi punctul in care cade perpendiculara din C pe AB cu O, deci CO perpendicular pe AB. Din teorema lui Pitagora => AC²=AO²+CO²=> AO²= 25 +4=> AO=√29, deci BO=√29-2,5. Aplici din nou Pitagora in triunghiul BOC ca sa il afli pe BC si apoi calculezi perimetrul.

Sper ca te-am ajutat!
1 4 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-04T16:12:15+02:00
AF=AB+BF=2.5+BF
Cu teorema lui pitagora=>AF²+CF²=AC²
CF=2
AC=AD+DC=2+3=5
=> AF²=AC²-CF²=25-4=21
=> AF=√21
AF²=(2.5+BF)²=(√21)²=21
=> 2.5²+2*2.5*BF+BF²=21
=> 6.25+5BF+BF²-21=0
=> BF²+5BF-14.75=0
Δ=25-4*(-14.75)=25+59=84
=> BF=(-5+√84):2=-2.5+2√21

Cu teorema lui pitagora=>BC²=BF²+CF²
BC²=(-2.5+2√21)²+2²=6.25-2*2.5*2√21+21+4=31.25-10√21
BC=√(31.25-10√21)

PABC=AB+AC+BC=2.5+5+√(31.25-10√21)

Posibil calculele sa nu fie bune, dar metoda de rezolvare ar trebui sa fie cea buna.

1 5 1