Maria a citit in 5 zile o carte care are 230 pagini.In fiecare zi,incepand cu a 2-a,Maria a citit cu trei pagini mai mult decat in ziua precedenta . In a cata zi numarul total de pagini citite in ziua respectiva este un numar prim?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-04T15:28:36+02:00
Nr pagini citit =x
ziua 1 -x
ziua2 x+3
ziua 3 x+3+3
ziua4 x+3+3+3
ziua 5 x+3+3+3+3
 rezulta ca 5x +3*10=230 => x=200/5
x=40
8 3 8
2014-02-04T15:30:01+02:00
Avem o progresie aritmetica.
Putem sa o scriem astfel:
a + a+3 + a +6 +a +9 + a+12 = 230

5a + 30 =230
5a = 200
a= 40

In prima zi a citit 40 de pagini.
In a 2a z a citit 43 de pagini.
In a 3a zi a citit 46 de pagini
in a 4a zi a citit 49 de pagini.
In a 5a zi a citit 52 de pagini.

Singurul numar primim din acestea este 43 => Raspuns : a 2a zi.


4 5 4