Dati-mi 10 ecuatii chimice la reactia de inlocuire si 10 la reactia de schimb...va rrog repede...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................am test maine..............................................................................................................................................................................................

2

Răspunsuri

2014-06-05T19:03:07+03:00
Reacția de înlocuire sau substituție este reacția chimică în care  o substanță simplă ia locul unui element dintr-o substanță compusă.Formula generală : A + BC = AC + B .



Reacția de schimb sau dublă înlocuire este reacția chimică în care două substanțe compuse schimbă între ele unele elemente.Formula generală: AB + CD = AD + BC

Aplica formulele.
acidul sulfuric și hidroxidul de sodiu

H2SO4 + 2NaOH = Na2SO4 + 2H2O

acid sulfuric – hidroxid de sodiu – sulfat de sodiu – apă

• Reacția clorurii de sodiu cu azotat de argint

NaCl + AgNO3 = AgCl↓ + NaNO3

clorură de sodiu – azotat de argint – clorură de argint – azotat de sodiu

• hidroxidul de sodiu și acidul clorhidric

HCl +NaOH = NaCl + H2O

un acid și o bază se numește reacție de neutralizare.
Aici e de schimb.
nu rezolvate da' ms :*
Aaaa, ia de inlocuire 2Al + Fe2O3 = /// Fe + 2HCl /// Fe + CuSO4
:**
Cel mai inteligent răspuns!
  • nvm
  • Ambiţios
2014-06-05T19:13:57+03:00
Reactii de inlocuire:
Mg + HCl
Ca + HCl
Fe + HCl
Zn + HCl 
Ag + HCl
Mg + H2SO4
Ca + H2SO4
Fe + H2SO4
Zn + H2SO4
Ba+H2SO4

Reactii de schimb:
Ca(OH)2 + HCl
Ca(OH)2 + H2SO4
BaCl2 + H2SO4
AgNO3 + HCl
NaOH + HCl
NaOH+H2SO4
CuO + H2SO4
Mg(OH)2 + HCl
Mg(OH)2 + H2SO4
FeCl3 + H2SO4
18 4 18
pai am o profesoara...disperata..test azi , test maine , test in fiecare zii
Esti clasa a saptea?
mdah..dc?
Intrebam. Stiu ca atunci am invatat tipurile de reactii.
da...