Răspunsuri

2014-02-04T13:43:17+02:00
E destul de greu poemul asta...
"Cartea mea-i fiule o treapta": cartea este in poezia lui Arghezi o metafora a cunoasterii, o treapta in evolutia omului prin care acesta transmite intelepciunea "de la strabunii mei pana la tine"
"cenusa mortilor din vatra [...] am facut-o Dumnezeu de piatra": cenusa mortilor e tot o metafora, de data aceasta a suferintelor poporului roman pe care poetul doreste sa le cimenteze in opera sa pentru a pastra memoria strabunilor intacta.
"cuvinte potrivite" e o metafora a mestesugului poetic. De fapt in poemul asta Arghezi isi dezvaluie crezul sau artistic, asa numita estetica a uratului. "Cuvinte potrivite" este o metafora a echilibrului dintre spontaneitatea limbajului colocvial si delicatetea limbajului literar, poetic.
Sper ca te-am ajutat!
41 4 41
Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-04T13:43:21+02:00
Epitete: ''Cuvinte potrivite'', ''Dulcea putere'', ''hotar inalt'', ''durerea surda si amara'',''tap injunghiar''
Comparatie: ''Stapanul, ca un tap injunghiat'', ''Şi dând în vârf, ca un ciorchin de negi'' , ''Împarechiate-n carte se mărită,/Ca fierul cald îmbrăţişat în cleşte'', ''Făr-a cunoaşte ca-n adîncul ei''
Metafora:''Slovă de foc ''.


51 4 51