Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-05T19:35:27+03:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
Cred ca s-ar rezolva asa.

Banuiesc ca este vorba despre arderea etanolului C2H5 - OH(l).

C2H5 - OH(l)  + 3O2(g)  -->  2CO2(g)  +  3H2O(l)      Delta H = - 1365 kJ

Variatia de entalpie Delta H pentru aceasta reactie de ardere este -1365 kJ.

Delta H este negativa, deci reactia este exoterma.

1 dm cub = 1 litru = 1000 ml.

Masa de etanol supusa arderii este m = ro*v = 0,79*1000 = 790(g etanol).

Masa molara a etanolului C2H5OH este 2*12 + 6*1 + 1*16 = 46(g/mol).

DecI putem scrie:

Daca pentru arderea a 1*46 g etanol se degaja 1365 kJ
Atunci pentru arderea a 790 g etanol se vor degaja  x kJ

x = 790*1365/46 = aprox. 23442,391(kJ).

Deci caldura degajata la arderea a 790 g etanol este aprox. 23422,391 kJ.

Verifica si tu.



2014-06-05T20:56:46+03:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
C2H5OH + 3 O2 ---> 2 CO2 + 3 H2O
densitatea = masa/volum => masa etanol = 0,79*1000=790 g etanol
1 dm cub = 1000 cm cubi = 1000 ml
nr moli etanol = masa etanol/masa molara etanol = 790/46=17,17391 moli
Q=nr moli etanol * |H| etanol (modul) = 17.17391 * 1365 = 23442.38715 kJ