Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-05T08:06:11+03:00
Fie x acest numar

Avem x+ \frac{x}{2} +1/4* \frac{x}{2} =1300⇒x+ \frac{x}{2} + \frac{x}{8} =1300⇒8x+4x+x=1300*8(am eliminat numitorul comun 8, amplificand fractiile si rezultatul lor )⇒13x=1300*8 (nu facem inmultirea prosteste, fiindca se va simplifica)⇒x= \frac{1300*8}{13} ⇒x=100*8⇒x=800  
placerea este de partea mea :)
ms pentru best answer :D
Cu placere
:D
Comentariul a fost şters
2014-06-05T08:19:38+03:00
Numarul = x
jumatatea=x/2
sfertul jumatatii=x/8
x+x/2+x/8=1300
amplificam cu 8 pentru a avea un numitor comun
8x+4x+x=10.400
13x=10.400
x=10.400:13
x=800
1 5 1