1. Identificati complementele circumstantiale din enunturile urmatoare si identificati felul acestora:
Copilul aflat in preajma lui i-a aratat pasarea care zbura deasupra lor.
O sa plecam inainte de a rasari soarele si, mergand pas-pas, fara a ne grabi , o sa ajungem la ceilalti din grup, care, fiindca au pornit de ieri, si -au insistat cornurile pe culme.
Am un prieten care este mandru ca un cocos, fiindca a castigat concursul de judo organizatin orasul nostru si considera ca este mai puternic decat oricare baiat de varsta lui.
Dimineata, deasupra lanului de grau zboara ciocarlii.
2. Analizati partile de vorbire prin care se exprima complementele circumstantiale identificate in exercitiul 1.

2

Răspunsuri

2014-06-04T19:48:49+03:00
Deasupra lor-c.c de loc ex prin pronume
inainte de a rasari-c.c de timp ex prin verb la infinitiv
fara a ne grabi-c.c de mod ex prin verb la infinitiv
la ceilalti-c.c de loc ex prin pronume nehotarat
de ieri-c.c de timp ex prin adverb de timp
pe culme - c.c de loc ex prin subst comun
in orasul-c.c de loc ex prin subst comun
dimineata-c.c de timp ex prin subst comun 
deasupra lanului-c.c de loc ex prin subst comun
26 3 26
ms si la 2 nu stii
ba da ,dar e mai mult de sris :)))
aaaa era bn daca ma ajutai si la ala
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-04T19:51:45+03:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
"deasupra lor " = CCM exp. prin pronume personal si prepozitie dativala (dativ) "deasupra
"pas-pas" = CCM  exp. prin loc. adv.
"de ieri" = CCT exp. prin adv. de timp
"pe culme" = CCL exp. prin substantiv comun simplu precedat de prep. simpla"pe"
"mandru" = CCM  exp. prin adj. propriu-zis , simplu 
"ca un cocos" = CCM   exp. prin loc. subst.
"mai puternic" = CCM    exp. prin adj. propriu-zis la grad de comparatie comparativ de superioritate
"deasupra lanului" = CCL exp. prin subst c s. articulat cu art hot. "ului" si prepozitia dativala "deasupra"
 
35 4 35