Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-03T17:27:48+02:00
X/15=a rest 13
x/30=b rest 13
x/45=c rest 13
Facem cmmmc al nr 15,30 si 45.
15=3 ori 5 (1)
30=2 ori 3 ori 5 (2)
45=3 la 2 ori 5 (3)
Din 1,2 si 3 rezulta ca cmmmc al nr este 30 adica catul e 30.
Atunci cel mai mic x=15 ori 30 plus 13 ⇒ x=463.
28 4 28
x: 15=a, rest 13
x:30=b, restul 13 x:45=c, rest 13 cum a spus si myanna faci c.m.m.m.c al numerelor 15, 30,45 c.m.m.m.c= 90 (2 x5 x3 x3) 90= x-13 (teorema impartirii cu rest- nu uita sa o scrii) => x=103
ms dar trebuie sa fie cel mai mic numar natural
si trb sa dea 103
ms Alexandrakauli
2014-02-03T18:08:30+02:00
Cel mai mic numar natural este 688,5:
a:15,30=45
a=45·15,30
a=688,5.
5 2 5