Patru cantareti au inregistrat 165 de discuri,astfel:primul si al doilea 100 de discuri, iar al treilea si al patrulea 65 discuri. Cate discuri a inregistarat fiecare, daca al doilea a inregistrat de 3 ori mai multe decat primul , iar al patrulea a inrefistrar 4 ori mai multe decat al treilea?

2

Răspunsuri

2014-02-03T15:35:19+02:00
A + b = 100c + d = 65

3a = b 
4c = d  

a + 3a = 100 => a = 25
=> b = 25 * 3 = 75

c + 4c = 65 => 5c = 65 => c= 13
=> d = 13 * 4  = 52
6 5 6
Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-03T15:52:54+02:00
Primul |---| 
al doilea de 3 ori mai mult , adica |---|---|---| 
puse cap la cap, primul +al doilea =100=|---|---|---|---| , adica de 4 ori primul            
de unde rezulta ca primul=100:4=25 discuri

cum al doilea este de 3 ori primul,
atunci al doilea 25*3=75 dscuri


al treilea |---| 
al patrulea de 4 ori mai mult , adica |---|---|---|---| 
puse cap la cap, al treilea +al patrulea=65=|---|---|---|---|---|
numarate de 5 ori al treilea=65=> al treilea=65:5=13 discuri 

cum al patrulea este de patru ori mai mult decat al treilea
atunci al patrulea 13*4=52 discuri
3 5 3