Sandu a rezolvat inecuatia 2(1-3x)≤1 in multimea R astfel:
2(1-3x)≤1⇔1-3x≤0,5⇔-3x≤1,5⇔x≤-0,5
Rs: S = (-inf.; -0,5)
a) Subliniati greselile comise de Sandu l-a rezolvarea inecuatiei.
b)Indicati, pentru fiecare greseala, regula matematica ce n-a fost corect aplicata.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-04T12:44:40+03:00
Corect:
2(1-3x) \leq 1/ :2 ⇔ 
 1-3x \leq  \frac{1}{2}  /(-1) ⇔ cand a scazut 1 in membrul stang a gresit si a adunat 1 in membrul drept
-3x \leq - \frac{1}{2} /:(-3) ⇔ cand a impartit la (-3) , nu a schimbat semnul inecuatiei
x \geq \frac{1}{6}

1 5 1
2014-06-04T13:04:42+03:00