Răspunsuri

2014-06-04T11:07:42+03:00
     X         12.7
 6 HCl+   2Zn-> 2 ZnCl3 +  3H2
 6*36.5   2*65

X=12.7*6*36.5/2*65=21.4 g HCL (md)

c=md*100/ms->ms=md*100/c=21.4*100/10=214 g HCl

Ca sa intelegi ce am facut:
-am scris reactia dintre HCl si Zn
-am egalat-o
-am notat deasupra masa Zn care din enunt este 12.7 ,iar deasupra HCl am notat cu x pentru ca nu o cunoastem
-dedesubt am pus M a fiecaruia,pe care o calculezi din tabelul periodic
-am aflat x ,care reprezinta md
-am aplicat formula concentratiei(pe care tb sa o stii) pentru a calcula masa de sol de HCl



Vezi ca zincul are valenta 2 nu are valenta 3.
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-04T11:20:10+03:00
Primul raspuns e gresit...Zincul are valenta 2.

2*36.5         65
2HCl    +     Zn -->    ZnCl2    +    H2
   X            12.7

X=(12.7*2*36.5)/65=14.26g (md)

c=(md*100)/ms => ms=(md*100)/c=14.26*100/10=142.6g solutie HCl
4 3 4