Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-03T22:43:48+03:00
direct proporţional:
1)Mama a pus într-un vas 30 g de făină şi a obţinut 100 g de compoziţie.
Mama lui Matei, a pus într-un vas 50 g de făină şi a obţinut x g.
30g............100g
50g............x (săgetuţă de la 50 la 100)
x=50*100 supra 3=5000 supra 3 = 1666,(6) g
Creşte făina pusă, creşte compoziţia, sunt direct proporţionale.
2)Am 10 pixuri, ele cântăresc 45g
El are 2 pixuri. ele cântăresc....
10..........45
2............x
x=10*45 supra 2= 450 supra 2=225 g 
scade cantitatea, scade gramajul.
Invers proporţionale:
1) un om merge cu 50 km/oră şi parcurge un anumit drum în 45 minute
alt om merge cu 100 km/oră pe acelaş drum şi îl parcurge în ....
50........45
100.......x
săgeata se trage de la 50 la 45
 x=50*45 supra 100=2250 supra 100=22,5 min.
creşte viteza, scade timpul.
Acum nu mai scriu cerinţe, e evident oarecum ce o să scriu:
2) 60 muncitori...........24h
100 muncitori..........x
x=60*24 supra 100=1440 supra 10= 14,4 ore
3) 4 muncitori...............65 zile
x muncitori.................130 zile
x=4*65 supra 120= 260 supra 130= 2 muncitori

1 5 1
2014-06-04T00:12:55+03:00
Un triunghi cu masurile laturilor A B C sunt direct proportionale cu 3,4,6.Aflati masurile laturilor.
Un triunghi are masurile laturilor direct proportionale cu 6,2,8.Aflati masurile laturilor si stabiliti natura triunghiului.
Un triunghi are masurile laturilor invers proportionale cu 4,6,5.Aflati masurile laturilor.
....................................cu 2,3,6.Aflati!
....................................cu 8,3,5.Aflati.......!
....................................cu 5.3.7 Aflati......!