Răspunsuri

2014-06-03T19:43:42+03:00
Da este nuvela .................
demonstratie
asta vreau
pff..pai eu am scris la teza la romana o pagina
cauta pe net ;)
nuu .. zimi ceva si mai dezvolt eu.. te rog
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-03T19:59:36+03:00
      Nuvela este o specie a genului epic ,in proza cu o actiune mai dezvoltata decat a schitei,ce are un singur fir narativ,iar accentul cade pe caracterizarea personajelor,nu pe actiunea propriu zisa . 
      Doua Loturi este o nuvela deoarece atinge toate particularitatile acesteia. 
        In primul rand, actiunea este construita pe momentele subiectului , exceptia fiind ca nuvela citata va incepe cu intriga, atunci cand cei doi soti cauta disperati biletele.Expozitiunea il prezinta pe dl.Pandele ce il viziteaza pe Lefter Popescu pentru a-l anunta de biletele castigatoare. In desfasurarea actiunii dl.Lefter afla ca biletele erau intr-o jacheta pe care consoarta acestuia a vandut-o unor chivute.Impreuna cu comisarul Pandele, Lefter Popescu pleaca in cautarea chivutelor.Le gaseste si le duce la politie,dar fara niciun rezultat.In tot acest timp el a absentat de la serviciu,iar seful il ameninta cu concedierea asa ca se intoarce la serviciu,demoralizat din cauza negasirii biletelor.Punctul culminant reprezinta gasirea biletelor printre acte si infatisarea cu ele la bancher.Acolo, dl.Lefter afla ca biletele erau defapt viceversa. Deznodamantul e prezentat de narator in 2 moduri:unul in care cei doi soti isi continua vietile ,iar in celalalt spune ca nu mai stie ce s-a intamplat cu personajele.
        In al doilea rand, conflictul interior sau exterior pe care Lefter Popescu il contureaza,fie cu el insusi fie cu personajele ce intra in contact reprezinta un alt argument la apartenentei la nuvela.Opera are un narator obiectiv si omniscient.
        In concluzie,construirea actiunii pe momentele subiectului,existenta unui conflict interior,exterior , temporar sau de durata si incadrarea intr-un singur fir narativ ,dovedesc ca opera "Doua loturi" scrisa de I.L.Caragiale este o nuvela,



Eu l-am facut...Crede-ma e corect pentru ca i l-am citit profesoarei si a zis ca e bun.
ti-a pus nota?
Nu..
Ms Mult
Cu placere!