,cate sunete au cuvintele:ciur,ceramica,roditor,dop,rece,Celia,Cicerone,idee,alee

2
de ce Cicerone sauCelia au cate8,5 sunete?
Pentru ca in silaba "Ce", in ambele cuvinte, "e" este singura vocala, deci este sunet.
pai ci-ce-ro-ne in prima silaba ai grupul de litere ci care se numara ca fiind un sunet dar dupa cum stii intr-o silaba trebuie sa existe o vocala asa ca se numara si vocala i deci in prima silaba sunt 2 sunete si in a doua tot 2 din aceiasi cauza si in a 3 si a 4a tot 2 sunete, iar la celalalt cuvant este acelasi lucru. Ai inteles?
ciur=3 ; ce-ra-mi-ca=8 ; ro-di-tor=7 ; dop=3 ; re-ce=4 ; ce-li-a=5 ; ci-ce-ro-ne=8 ; i-de-e=4 ; a-le-e=4.sper ca ajuta.
ciur = 3 sunete
ce-ra-mi-ca = 8 sunete
ro-di-tor = 7 sunete
dop = 3 sunete
re-ce = 4 sunete
Ce-li-a = 5 sunete
Ci-ce-ro-ne = 8 sunete
i-de-e = 4 sunete
a-le-e = 4 sunete
Sper ca am fost de ajutor!Bafta..

Răspunsuri

2014-02-02T19:18:28+02:00
Fii atenta la grupurile ce, ci, ge, gi. La che, chi, ghe, ghi h-ul este mut, deci nu se numara ca sunet. Vocalele dublate cred ca se numara tot ca un singur sunet, dar nu sunt sigura. Oricum, incearca singura ca sigur o sa poti!
Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-02T19:21:02+02:00
Ciur = 3 sunete
ce-ra-mi-ca = 8 sunete
ro-di-tor = 7 sunete
dop = 3 sunete
re-ce = 4 sunete
Ce-li-a = 5 sunete
Ci-ce-ro-ne = 8 sunete
i-de-e = 4 sunete
a-le-e = 4 sunete
ciur = 3sunete ce - ra - mi - ca = 8sunete ro - di - tor = 7sunete dop= 3 sunete re - ce= 4sunete Ce -li-a = 5 sunete Ci - ce - ro - ne =8sunete i- de - e = 4sunete a - le - e=4 sunete
CIUR=3 SUNETE;CERAMICA=8; RODIATOR=7SUNETE;DOP=3 SUNETE; RECE=4;CELIA=5 SUNETE;CICERONE =8 SUNETE ;IDEE=4 SUNETE;ALEE=4 SUNETE