Clasa a 3-a
suma a 3 nr naturale este egala cu cel mai mare nr par de forma abcd cu cifra miilor 6;daca scadem din primul nr 215 din al doilea 431 si din al treilea 352 obtinem 3 nr egale.
sa se afle cele 3 nr.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-03T15:37:57+03:00
A+b+c=6986
notam cu x partea egala a celor 3 nr.
a-215=x
a=x+215
b-431=x
b=x+431
c-352=x
c=x+352
x+215+x+431+x+352=6986
3x+998=6986
3x=6986-998
3x=5988
x=5988/3
x=1996
a=1996+215
a=2211
b=x+431
b=1996+431
b=2427
c=x+352
c=1996+352
c=2348
verificare:
2211+2427+2348=6986
multumesc maai am un ex postat ma poti ajuta?
multumesc dar cel mai mare nr este 6998
am folosit rezolvarea ta dar am inlocuit 6998
nr. este de forma abcd, asta inseamna ca cifrele sunt diferite, nr. pe care l-ai scris tu : 6998 este de forma abbc, este corect 6986
ok
2014-06-03T15:40:55+03:00
A-215=x
a=x+215
b-431=x
b=x+431
c-352=x
c=x+352
x+215+x+431+x+352=6986
3x+998=6986
3x=6986-998
3x=5988
x=5988/3
x=1996
a=1996+215
a=2211
b=x+431
b=1996+431
b=2427
c=x+352
c=1996+352
c=2348