Răspunsuri

2014-06-02T23:04:05+03:00
15m............42lei
7m...............x

x=7*42/15

x=294/15

x=19,6 lei
a V-a
Tu, cred ca esti clasa a VII-a sau a VIII-a
a 8a, o sa faci regula de 3 simpla si 3 compusa in a6a
N-am inteles nimic, dar daca ne-ar da noua acest exercitiu as rezolva cum stiu eu
o sa inveti si o sa vezi ca aceasta metoda o sa fie cea mai usoara
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-02T23:24:59+03:00
Cantitatea de stofa si pretul ei sunt marimi direct proportionale. Deci:

15m......42 lei
7m........x lei

\dfrac{15}{7}=\dfrac{42}{x}\Rightarrow x=\dfrac{7\cdot42}{15}=19,60 \ lei
adica 19,6 lei
caci nu se trece 0-urile dac sunt la sfarsit
Daca vizitezi toate magazinele din Romania, nu ai sa gasesti nicaieri pretul unui produs cu o singura zecimala. Nu este nici o diferenta inre 19,6 si 19,60. Ambele sunt corecte. Stiu ca ai invatat la scoala ca nu se trec zerourile inutile de la sfarsitul unui numar, dar in cazul pretului unui produs, chiar se recomanda sa fie doua zecimale.
Da, dar la madematica, deobicei nu se mai trece
Si sa stii ca am vazut multe magazine in care pretul nu era precizat cu ultima zecimala