Răspunsuri

2014-02-01T19:37:11+02:00
X-drum

1 zi

x-x/3=b

2 zi 

b-b/4=c

3 zi 

c=18

O luam in sens invers.  b, c sunt kilometrii ramasi dupa fiecare zi

b-b/4=18. Amplif. cu 4 ca sa aducem la ac. numiror

4b-b=72

3b=72

b=24. In a doua zi a parcurs 24 de km.

x-x/3=24

Amplif. cu 3 ca sa aducem la ac. numitor

3x-x=72

2x=72

x=36 km

Deci in total drumul are 36 km


22 4 22
Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-01T20:59:06+02:00
Fie x lungimea drumului.

In prima zi parcurge:  \frac{1}{3} din x =  \frac{x}{3}
In a 2-a zi: \frac{1}{4} din (x-\frac{x}{3})= \frac{1}{4}* \frac{2x}{3} = \frac{2x}{12} = \frac{x}{6}
In a 3-a zi: x - \frac{x}{3}- \frac{x}{12}  =18 =>  \frac{12x}{12} - \frac{4x}{12} -\frac{x}{12} = 18 => 7x=12*18 => 7x=216
x - \frac{x}{3}- \frac{x}{6} =18 => \frac{6x}{6} - \frac{2x}{6} -\frac{x}{6} = 18 => 3x=6*18 => 7x=108
15 3 15
Undeva ai gresit .. La sfarsit raspunsul este 36 km ..
dar asta e ideea