Răspunsuri

2014-06-03T15:28:26+03:00
Ludwig van Beethoven s-a născut în 1770 la Bonn, Germania, ca fiu al lui Johann van Beethoven (1740-1792), de origine flamandă și al Magdalenei Keverich van Beethoven(1744-1787). Până relativ recent ziua de 16 decembrie este considerată, în multe lucrări de referință, ca fiind data de naștere a lui Beethoven deoarece se știe că el a fost botezat pe 17 decembrie, ori la vremea respectivă copiii erau botezați la o zi după naștere. Oricum această presupunere este încă privită cu rezerve la ora actuală.Ludwig van Beethoven (masca mortuară)Mediul familial nu îi era tocmai favorabil, sub autoritatea capricioasă a tatălui, un cântăreț de curte mediocru, alcoolic notoriu. Observând însă talentul muzical precoce al fiului său, acesta a încercat să facă, fără succes, din micul Ludwig un copil-minune, asemenea lui Wolfgang Amadeus Mozart. Beethoven a început să ia lecții de muzică, în jurul vârstei de 10 ani, cu organistul Christian Gottlob Neefe. Acesta recunoaște dotarea muzicală excepțională a tânărului Beethoven și, cu sprijinul Arhiepiscopului din Bonn, Maximilian Franz, îi facilitează în 1787 o călătorie la Viena. Aici ia probabil câteva lecții cu Mozart, dar trebuie să se întoarcă după scurt timp la Bonn, din cauza înbolnăvirii și morții mamei sale. În următorii patru ani lucrează cu capela curții și cu orchestra teatrului din Bonn, având astfel prilejul să-și îmbogățească cunoștințele muzicale cu operele aflate în circulație în acel timp. În această perioadă compune o Cantată cu ocazia morții împăratului Iosif al II-lea.În noiembrie 1792, Beethoven pleacă pentru a doua oară la Viena, unde devine elevul lui Joseph Haydn, mai târziu și al lui Antonio Salieri. În capitala imperiului habsburgic, Beethoven reușește să câștige favorurile aristocrației vieneze prin concerte private, cu care ocazie capătă faima de virtuos pianist și de compozitor. Grație acestor relații și a contactelor cu casele de editură, care îi publică unele compoziții, Beethoven reușește să dobândească o independență, pe care și-a dorit-o cândva și Mozart.În martie 1795 apare pentru prima dată în fața publicului vienez executând primul său concert pentru pian și orchestră. Urmează o serie de concerte la Praga, Dresda, Berlin și Preßburg (Bratislava). După primele sonate pentru pian - printre care sonata op. 13 "Patetica" - , Beethoven deschide, începând cu anul 1798, seria cvartetelor de coarde, compune și prima lui simfonie, în Do-major. În același timp apar primele semne ale scăderii auzului, ceea ce îl face să se izoleze tot mai mult de societate. În celebrul "Testament de la Heiligenstadt" (1802) Beethoven se adresează fratelui său, înspăimântat de surzenia sa tot mai accentuată. Totuși, tocmai în acești ani, Beethoven compune o serie de opere desăvârșite ale stilului clasic de maturitate, cum sunt cele trei sonate pentru pian op. 31, simfonia III-a "Eroica", apoi sonata pentru pian op. 57 "Appassionata", concertul pentru vioară și orchestră, simfoniile a V-a (a "Destinului") și a VI-a ("Pastorala"). În aceste compoziții se observă deosebirile față de operele compuse în primii săi ani înViena: orchestra devine principalul "instrument" al lui Beethoven, chiar și operele compuse pentru instrumente soliste au un caracter orchestral.Mormântul lui Ludwig van Beethoven din VienaPrin anul 1818, Beethoven devine complet surd, singura modalitate de a comunica cu interlocutorii erau "caietele de conversații", în care aceștia scriau în loc să vorbească. Surditatea nu i-a întrerupt însă creația artistică, în 1819 compune "Variațiile-Diabelli" pentru pian, în 1820 se execută prima versiune a "Missei Solemnis", realizează ultimele sale sonate pentru pian și cvartetele de coarde, în sfârșit, Simfonia a IX-a. În ziua de 7 mai 1824 a avut loc la Viena prima audiție a Simfoniei a IX-a. Succesul a fost triumfal, s-ar putea spune revoluționar. Beethoven a fost întâmpinat cu cinci salve de aplauze, când, potrivit etichetei, însăși familia imperială era salutată la intrarea în sală doar cu trei salve. Simfonia a dezlănțuit un entuziasm delirant, multă lume plângea. Beethoven, care se găsea pe scenă cu fața la orchestră, nu percepea nimic din cele ce se petreceau în sală, unde lumea ridicată în picioare striga și își agita pălăriile. Una din soliste l-a întors pe Beethoven cu fața la public, putând astfel să-și trăiască triumful.Tot mai bolnav, fiind țintuit la pat încă din decembrie 1826, Beethoven moare la 26 martie 1827, în urma unei boli de ficat. La înmormântarea în cimintirul Währinger au luat parte mii de locuitori ai Vienei, cuvântul de adio l-a rostit poetul Franz Grillparzer. A fost ulterior de două ori exhumat și reîngropat în Cimitirul Central (Zentralfriedhof) din Viena.Evoluția stilului muzicalProducția muzicală a lui Beethoven este considerată în mod tradițional ca o punte între Clasicism și Romantism și se poate împărți în trei perioade:

2014-06-03T19:06:21+03:00
La o prima privire titlul a reușit să plaseze lucrarea printre cei de-a face cu o suprastructură muzicologice care unește cu succes subiectivitatea a fenomenului de interpretare cu orientările moștenite de a percepe opera de artă .Cu toate acestea , merge mai adânc în semnificația profundă a subiectului , vom descoperi laborator interiorul artistului , că locul unde partitura ia viața de-a lungul calatorie dificila de la ei să fie descifrat ca acestea să fie efectuate pe scena .Avem în fața noastră un fenomen muzical foarte mult mai vorbit despre ( tradițiile interpretative transmise pe cale orală fiind un adevăr incontestabil ) , despre care , din păcate , foarte puțin sa scris despre , astfel încât trebuie să recunoaștem în acest context, cvasi- inexistenta lucrări publicate în acest domeniu .Investigarea principiile de bază pentru crearea și dezvoltarea de cvartetului de coarde în conformitate cu o metodă concis , strict științific , această lucrare ar avea sansa de a deveni un ajutor valoros pentru cei care se străduiesc , la o cunoaștere amplă și profesională a problemelor caracteristice interpretare a muzicii de cameră și , în special a muzicii pentru cvartetul de coarde .Acest ansamblu cameral are puterea de a pătrunde cu subtilitate si rafinament în colțurile mai profunde ale sufletului uman , se poate utiliza puterea sa de sugestiv pentru a crea cele mai puternice și cele mai diverse sentimente emoționale , dar mai presus de toate , se poate crea această condiție , oamenii au nevoie de așa mult acum , că este , pace spirituală , o alternativă înalt până în prezent în fiecare zi criză . Acesta este motivul pentru iubitorii de muzică și compozitori au plătit atât de multă atenție pentru muzică de cameră și a cvartetului de coarde . Din virtuțile sonore și expresive ale acestui instrument original și prețios ar trebui să se angajeze pe aventura fascinanta a deveni familiarizați cu secretele de manipulare sale în procesul complex și rafinat de comunicare muzical .Lucrarea de cu o multitudine de metode elaborate didactic . Scopul său principal nu este de a fi un manual pentru incepatori . Domeniul său de anchetă vorbește la un număr mare de interpreți , în timp ce nucleul lucrării reprezintă pasiunea pentru muzică de cameră și pentru ansamblul cel mai echilibrat - cvartetul de coarde .Scopul practic al lucrării vine din dorinta de a satisface nevoile celor interesați de acest subiect în timp ce se adreseaza nu numai specialistilor , ci , de asemenea, pentru a elevilor de liceu și de facultate care iau primii pași în noua lume de muzică de cameră . De asemenea, ne adresăm mii de amatori din întreaga lume, care va găsi în aceste pagini mai multe informații și mai multe sugestii cu privire la re - crearea și înțelegerea de muzica de ieri si de azi dedicat cvartetului de coarde , care a fost , de asemenea, efectuat cu succes de către Cvartetul Voces de-a lungul mai multor decenii deja . Autorul , ca prim violonist al cvartetului , a fost confruntat cu toate problemele care urmează a fi prezentate în această lucrare . De aceea, sperăm că răspunsurile și indicii cu privire la aceste diferite probleme va fi răspuns și găsit . Citind ziarul , acesta va fi evident preocuparea autorului pentru a oferi cât mai multe detalii posibil, cu privire la tehnica individuală pe baza cărora un ansamblu de muzica de camera pot fi create . Elementele tehnice caracteristice pentru un cvartet sunt , de asemenea, abordate într-un efort de a sublinia modul în care conduce la ținta finală - " arta de performanță "