Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-02T10:34:47+03:00
2 ( x+2) la a doua -11= 61 
2(x^2+4x+4)-11=61
2x^2+8x+8-11=61
2x^2+8x=61+11-8
2x^2+8x=64 /:2
x^2+4x=32
x^2+4x-32=0

Asta se poate scrie (x-4)(x+8)=0
x-4=0 =>x=4
x+8=0=>x=-8

Deci x ppoate fi 4 sau -8. Acum e mai clar?
am obtinut o ecuatie de gradul 2 . Daca zici ca nu stii hai ca o fac mai usor . 2 sec :D
Sunt clasa a VII-a .. nu am studiat inca asta .. :))
e k asa?
nuu.. :))) Deci.. gandestete ...la nivel de clasa a VII-a.. nu rezolva cu alt ceva ..:))) si trebuie sa determin ca x apartine multimii nr. reale :>
Acum e corect multumesc .. :D :I*
2014-06-02T10:41:44+03:00
(2(x+2) ^{2} -11=61
2( x^{2} +4x+4)-11=61
[tex]2 x^{2} +8x+8-11=61
[tex] 2 x^{2} +8x-3=61 \\
  2 x^{2} +8x-64=0 \\
  Δ= b^{2}-4ac 
Δ=64+512=576
Δ>0=>x1=-b+[tex] \sqrt{Δ} =-8+24=4
                        2a                                 4
x2=-8-24=8
       4