Răspunsuri

2014-06-02T09:33:39+03:00
1+4+7+10+...2011 este o serie aritmetica.

pentru a afla numarul de termeni, folosim formula pentru ultimul termen din serie:

an = a1 + (n-1) * r
2011 = 1 + 3(n-1)
2010 = 3n - 3
2007 = 3n

n=669

Aflam suma folosind formula:

(a1+an)*n/2
In cazul nostru:
(1+2011)*669/2
2012*669/2
1006*669

suma este 676014
Numarul obtinut este divizibil cu 3, deci restul e 0. 676014/3 este 224338.

Restul e 0 :)

Atat :)
Raspunsul corect in carte este urmatorul suma este 675026 iar restul este 1 Sunt putin incurcat
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-02T11:27:46+03:00