Pretul unui produs majorat cu 15% devine 345 lei .Aflati pretul initial al produsului

2
Notam pretul initial al produsului cu X. Ec. devine: 15/100X+X=345. Aducem la acelasi numitor comun si rezulta:15X+100X=34500 115X=34500 X=300

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-31T17:07:25+02:00
X- Pret initial

X+15x/100=345

aducem la acelasi numitor, amplificam cu 100

100x+15x=34500
115x=34500
x=300

/ inseamna impartire
multumesc frumos acesta este raspunsul corect
2014-01-31T17:08:39+02:00
Pretul initial al produsului a fost 293 lei
multumesc pt raspuns dar nu este cel corect oricum iti voi da un vot