La casa fara lacat
Doar luna de mai vine
S-o cerceteze-n trecat
In noptile senine

Perdele-nvechite
Atarna intr-o parte
Ca aripi ostenite
La geamurile sparte

Doar soareci tin soborul
Ungherelor uitate,
Paienjeni tes covorul
Uitarii-ntunecate

Si-aceeasi armonie
De greieri trist rasuna
In casa cea pustie
Sub farmecul de luna ..
(st. O .Iosif - Nopti de vara )

exerciti
1. redacteaza o compunere de 15-25 de randuri in care sa argumentezi ca textul citat reprezinta o descriere artistica .

2 Selecteaza o comparatie si o metafora din textul propus

2

Răspunsuri

2014-06-01T20:43:04+03:00
1)Poti argumenta ca textul reprezinta o descriere artistica precizant figurile de stil si imaginile artistice din text folosind citate.
2)Comparatie:"Perdele-nvechite /Atarna intr-o parte/Ca aripi ostenite...."
Metafora:"Sub farmecul de luna..."
11 3 11
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-01T20:57:48+03:00
      Dupa parerea mea ,,Nopti de vara'' de St. O. Iosif este o descriere artistica deoarece foloseste toate regulile acestui stil.
     In primul rand se face o descriere amanuntita a casei, descriind fiecare element specific unei astfel de case ,,La casa fara lacat / Doar luna de mai vine'' sau ,,Perdele-nvechite / Atarna intr-o parte''.
     In al doilea rand descrierea ne se faci oricum, ci artisti, folosin multe metafore ,,
Ca aripi ostenite / La geamurile sparte'' sau ,,Paienjeni tes covorul / Uitarii-ntunecate''.
     In concluzie poezia este o descrie artistica deoarece foloseste atat descrierea cat si metaforele.
26 4 26