Răspunsuri

  • Utilizator Brainly
2014-06-01T19:47:27+03:00
Ça veux dire que les roumains doivent être plus intelligents , parce que à cause des roms , et tout les juifs , ils vont être invadais .

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-01T19:55:44+03:00
Imnul de stat alături de drapel, Ziua Naţională, stema şi sigiliul statului, reprezintă ceea ce numim simbolurile naţionale,(Constituţia României,art.12) "Deşteaptă-te române!" este imnul oficial al României, Legea nr. 75 din 16 iulie 1994 stipulând reglementări speciale privind abordarea drapelului României, intonarea imnului naţional si folosirea sigiliilor cu Stema României. Versurile imnului aparţin lui Andrei Mureşanu (1816-1863), poet de factură romantică, ziarist şi traducător, marcat de curentul revoluţionar de la 1848. Născut în oraşul Bistriţa, într-o familie de ţărani, studiază filosofia şi teologia în ,,Mica Roma"(n.a. Blaj), mai apoi va profesa la Braşov, locul unde se va consacra profesiei şi ideilor progresiste. Mureşanu redactează şi publică în timpul revoluţiei de la 1848 poemul ,,Un răsunet" care ulterior va deveni imn sub titlul ,,Deşteaptă-te române" Prima menţiune oficială privind cântecul "Deşteaptă-te române!" este legată de Râmnicu Vâlcea,  unde la 29 iulie 1848, în timpul revoluţiei, versurile acestuia au fost auzite pe străzi. Muzica, solemnă şi energică, aparţine lui Anton Pann (1796-1854), poet şi etnograf, cântăreţ, autor de manuale de muzică. Născut la Sliven în Bulgaria, trăieşte o copilărie marcată de conflictele ruso-turce; refugiat în Basarabia, mai apoi în 1821, în Bucureşti, slujeşte cantor la Biserica Sfinţilor. Revoluţia de la 1821, venirea lui Tudor la Bucureşti, evenimentele ulterioare, îl determină pe Anton Pann să se refugieze la Braşov unde, devine cântăreţ de strană la Biserica Sfântul Nicolae din Şcheii Braşovului. Aşadar la originea imnului stau două destine prezente la Braşov, în zbuciumaţii ani ai revoluţiei paşoptiste.   Periodicul românesc ,,Gazeta de Transilvania", condus de George Bariţiu, alături de suplimentul literar ,,Foaie pentru inimă, minte şi literatură" se vor dovedi instrumente eficace în vederea mobilizării rapide şi eficiente a românilor, liantul şi conectarea lor la revoluţiile din anii 1848-1849 care au marcat Europa. În acest context elaborarea unui cântec de luptă, ulterior devenit imn, s-a dovedit a fi necesar şi util. Versurile,  pe parcursul a unsprezece strofe,  emană un puternic mesaj social şi naţional, îndemnând la o perpetuă stare de veghe (vigilenţă) precum şi la deşteptarea tradiţiei istorice. Radicalitatea mesajului, tonul său ferm, trebuie judecate şi înţelese în contextul epocii, secolul de redeşteptare al naţiunilor.  
2 4 2