Răspunsuri

2014-01-31T09:47:12+02:00
Fie a,b cele 2 numere
2*a+3*b=2488
(a-2): \frac{b}{4} =3
=> a-2=3* \frac{b}{4} =>
=>a-2= \frac{13}{4} b
=>a= \frac{3}{4}b+2

2*a+3*b=2488
=>  2* \frac{3}{4}*b+2*2+3b=2488
=> \frac{3}{2}*b+4+ \frac{6}{2} *b=2488
=>  \frac{9}{2} *b=2488-4
=> b=2484* \frac{2}{9}
=> b=276*2
=> b=552

a= \frac{3}{4}*b+2
=> a= \frac{3}{4} *552+2
=> a=414+2
=> a=416

Deci, numerle sunt: a=416 si b=552
semnul impartirii este acelasi lucru cu semnul de fractie, face aceeasi operatie. 3:4 este acelasi lucru cu 3/4 sau 3 supra 4. Poti inlocui peste tot unde e / cu : sau cum ai facut tu la scoala. Spune-mi macar cum ai facut tu la scoala si iti editez raspunsul.
Pai .... poti sa mi-o scrii exact ca sa inteleg si eu , adica imPARTIT= : SI FRACTIE = /
pai asa este scrisa. exista doar un impartit la inceput (a-2):b/4=3 si o poti lasa asa, pentru ca asa era in textul problemei. Scrie pe o foaie/caiet si aclo unde e / faci fractie si o sa vezi ca intelegi
ti-am rescris, sper ca intelegi acum
Inteleg acum chiar foarte binE!! Iti multumesc!!
Cel mai inteligent răspuns!
2014-01-31T11:10:51+02:00
Fie numere cautate a si b, vom putea considera:
a x 2 +3 x b = 2488
a : b/4 =3 rest 2
 le  vom considera sistem
se scoate o necunoscuta in functie de cealalta si se introduce in a doua ecuatie
asadar, din prima ecuatie putem extrage:
a = (2488 - 3 x b)/2
aceasta formula se introduce in  al doilea sistem, dupa cum urmeaza:
(2488 -  3 x b)/2 :b/4 = 3 rest 2
((2488 - 3 x b)/2 - 2) :b/4 = 3


1 5 1