Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-01T14:10:03+03:00
       Romanizarea Daciei s-a produs treptat, in general pe cale pasnica, desi au mai fost si impotriviri. In institutii, administratie, armata, biserica (slujbele se tineau in limba latina) a fost introdusa limba latina care devine cu timpul obligatorie.
       De asemenea au fost casatorii mixte intre daci si romani. In general acestia au ramas pe teritoriul tarii noastre dupa retragerea aureliana. Au plecat doar cei cu functii inalte - in armata, administratie etc.
       Din vremea lui Traian ne-au ramas o serie de monumente ca: Podul lui Traiaian construit pe Dunare la est de Portile de Fier, numeroase castre (ex. castrul de la Barbosi, jud. Galati), numeroase fortificatii (ex. Valul lui Traian).
       Podul de piatra de la Portile de Fier a fost ridicat dupa razboiul din 103-105, cu ajutorul arhitectului Apollodor din Damasc. A fost incendiat mai tarziu iar astazi se mai pastreaza foarte putin din el. Pentru daci, podul a insemnat inlesnirea jefuirii lor de catre romani.
1)Romanizarea daciei s-a produs treptat pe cale pasnica. 2)Monumentele,inscriptiile,aversul si reversul denarilor imperiali din argint.
2014-06-01T23:49:08+03:00
A) Romanizarea dintre daci si romani sa produs atunci cand oameni din coloniile romane sau casatorit cu dacii ajungand sa vorbeasca aceasi limba asa s-a format poporul roman si limba romana.                                                                                                         b) Imparatul roman Traian a realizat diferite constructii una fiind podul lui traian construit de catre Apolodor din Damasc arhitectul columnei intre anul 103 si primavara anului 105