Scoateti subiectele , predicatele si atributele din urmatoarele strofe si spuneti felul lor si prin ce sunt exprimate :)
A trecut iarna geroasă,
Câmpul iar a înverzit
Rândunica cea voioasă
La noi iarăşi a sosit.

Dintr-o creangă-n alta zboară
Sturzul galben, aurit
Salutare, primăvară,
Timp frumos, bine-ai venit!

2

Răspunsuri

2014-06-01T09:10:32+03:00
Subiecte:
iarna
campul
randunica
struzul
primavara, timp - subiect multiplu
Toate subiectele sunt exprimate prin substantiveî

Predicate (toate verbale, exprimate prin verb)
a trecut
a inverzit
a sosit
zboara
ai venit
dar atributele si nai spus ce fel sunt si prin ce sunt exprimate ??
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-01T09:41:31+03:00

                                                             SUBIECTELE:

-IARNA-substantiv comun

-CAMPUL-substantiv comun

-RANDUNICA-substantiv comun

-STURZUL-substantiv comun

-PRIMAVARA-sunstantiv comun

-TIMPUL-substantiv comun


                                                            PREDICATELE:

-A TRECUT-verb predicativ

-A INVERZIT-verb predicativ

-A SOSIT -verb predicativ

-ZBOARA-verb predicativ

-AI VENIT -verb predicativ


                                    ATRIBUTELE:

-GEROASA-atribut adjectival,adjectiv propriu zis

-CEA VOIOASA-atribut adjectival-adjectiv propriu zis

-GALBEN,AURIT-atribute adjectivale,adjective propriu zise

-FRUMOS-atribut adjectival-adjectiv propriu zis

2 5 2