Un triunghi dreptunghic ABC are catetele AB si AC de lungimi 6 cm si, respectiv ,8 cm.
a) Inaltimea triunghiului are lungimea egala cu.....dm.
b) Cosinusul unghiului <ABC este egal cu.......
c) Aria triunghiului ABC este egala cu .... cm patrati.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
  • Utilizator Brainly
2014-05-31T22:15:09+03:00
Cu teorema lui pitagora aflam aflam ipotenuza bc la2=acla2+ab la2
bcla2=64+36
bcla2=100
bc=10
cu reciproca inaltimi
h=c ori c totul supra ipotenuza
h=8ori6/10
h=4,8
aria este c ori c/2=8ori6/2=24cmla2
cos unghiul abc adica cos de unghiul b este egal cu ab/bc=6/10 simplificat cu 2=3/5

1 5 1
2014-05-31T22:16:07+03:00
A)6x8/ipotenuza=48/10=4,8    (ipotenuza am aflat-o pri teorema lui pitagora)
b)1
c)aria este egala produsul catetelor pe 2=6x8/2=48/2=24