La o ruleta trei persoane au castigat 792 000 lei.A doua persoana a castigat de treiori cat prima si inca 8 000 lei,

a treia a castigat de patru ori cat primele la un loc.Cati lei

a castigat fiecare persoana?

2
Va rog frumos sami raspundeti mai repede
Multumesc foarte mult

Răspunsuri

2014-05-31T18:35:49+03:00
A + b + c = 792000 
3b + 8000 = a
4c = a + b    il inlocuim pe a
4c = 3b + 8000 + b
4c =  4 b + 8000   impartim la 4
c =  b + 2000
inlocuim pe a si pe c in prima ecuatie
3b + 8000 + b + b + 2000 = 792000
5b = 792000- 8000 - 2000
5b = 782000
b = 782000 : 5      b = 156400
inlocuim pe b in a doua ecuatie de sus
3 * 156400 + 8000 = a
a = 469200 + 8000     a = 470000
c = 792000 - 470000 - 156400        c =  165600

1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-31T18:42:41+03:00
A+b+c=792 000
b=3a+8000

c=4(a+b)=4(a+3a+8000)= 4(4a+8000)= 16a +32 000

a+3a+8 000+16a + 32 000=792 000
20a + 40 000=792 000

20a=792 000-40 000
20a=752 000
a=376 00

b=3*376 00+ 8 000= 112 800+ 8 000= 120 800

c=16*376 00+32 000= 601 600+32 000=  633 600
2 5 2