In conditii special,magneziul reactioneaza cu apa si formeaza 120g de oxid de magneziu si un gaz care arde cu o flacara luminoasa.Cati moli de maneziu s-au consumat?Ce gaz se formeaza?Unde isi gaseste aplicatie aceasta reactive?

2

Răspunsuri

2014-05-31T19:48:08+03:00
Mg + H₂O---> MgO + H₂ 

x=nr.de moli
Nr de masa Mg=24 g/mol
Masa moleculara MgO=24+16=40 g/mol
120 g MgO
x=(24*40)/120=8 moli de Mg
Gazul format este H₂ care se degaja

Cel mai inteligent răspuns!
2014-05-31T22:46:43+03:00
Din cate stiu eu, Mg este inert fata de apa rece, dar in conditii speciale(si anume la 100 grade) reactioneaza cu apa conform ecuatiei reactiei:

Mg  +  2H2O  =>  Mg(OH)2  +  H2

Deci se formeaza HIDROXID de Mg, si nu oxid de Mg.



1 5 1